tisdag, februari 9

Kära läsare.
På mitt femte inlägg på bloggen lämnar jag ämnet Huset. Jag har faktist lite annat att säga oxå.

Jag är sjuk ( obs magsjuka light) så jag har tid. Sjukt att man ska behöva va sjuk för o känna att man har tid. Ibland funderar jag verkligen över hur man ska få ihop allt. som nån annan nämnde igår.Ekorrhjulet.

Jag har en liten tanke som gror i mitt huvud. Än så länge är den en hemlighet som bara min man vet om. Den kanske inte alls kommer bli nåt mer en än hemlig tanke . Vi får se. Men blev ännu mer övertygad efter att läst Veckans Anders på http://www.lifevision.se/ Man kan för övrigt prenumerera på Veckans Anders . Gör det du oxå. såhär skrev han idag.


Har du märkt att det är många som inte mår något vidare i dagens samhälle? Vi tycks ha det mesta för att säkerställa vår överlevnad och grundläggande bekvämligheter som tak över huvudet, värme, mat etc. Sådant som för inte så länge sedan sågs som rena utopin att åstadkomma för hela samhällen. Detta till trots så verkar det ändå som om det saknas något.

Inte konstigt då att det är så många som kommer fram till mig på föreläsningar och seminarier för att fråga hur de ska få till livet som de vill. Vad de innerst inne menar är att de vill ha den där sköna känslan av tillfredsställelse och lycka i maggropen. Oavsett, så är det de nu vill ha är tips på hur de ska leva för att hitta den. Det som de har gemensamt är att de verkar tro att något måste ändra sig på utsidan för att det ska vara tillåtet att må som de vill på insidan.

De allra flesta verkar satsa sina liv på att man behöver få till något speciellt för att det ska vara tillåtet. Som om vi vore födda som deprimerade varelser som behöver förtjäna och betala någon form av inträdespris för att få må bra. Hmmm… verkar det här vettigt för dig? Enligt mig är det precis tvärtom. Vi är födda som glada varelser som börjat tro att vi är deppade.

Kanske kan låta kontraintuitivt för en del av er, men ta en titt på en liten bebis. Verkar de deppade? Eller verkar de snarast glittra i ögonen på dem av nyfiken, energisk livsglädje största delen av tiden? Snarast måste det hända något speciellt för att ta dem ur det tillståndet. Så det verkar som om glädje och förnöjdhet är vårt naturliga läge som vi behöver jobba för att komma ur.

Släpp fram ditt inre solsken

Som vuxna verkar vi ha glömt det, så vi jobbar istället som galningar för att komma tillbaka dit, istället för att inse att allt vi behöver göra är att slappna av och bli närvarande i nuet för att automatiskt återgå till den livsglädje vi är födda med. Den känslan är lite som solen. Du är ju inte orolig för att den har försvunnit bara för att det är en molnig dag där du inte kan se den, eller hur?

På samma sätt är det med den här känslan. När du väl förstår att den faktiskt är allerstädes närvarande är det inte längre någon anledning till panik att man råkar ha en dålig dag. Om vi då inte tar det så allvarligt lättar snart molnen och solen kommer återigen fram och skiner över oss. För den där känslan är en del av din födslorätt. Den försvinner ingenstans. Du kan bara distrahera dig själv från den genom att tro att dina eventuellt motstridiga tankar är verkliga och att du måste prestera något speciellt för att få känna den.

Är du med? Om du kan förstå det här så kommer du för alltid att förändra ditt liv och din livskvalitet. Framför allt så slipper du att prestera för att må bra. Istället kan du nå den magiska formel som innebär att du kan börja med att må bra och därför sedan lyckligt prestera än bättre…




Så sant. Man borde tänka mer på det.
Jag har inte tänkt o bli hemmafru.Älskar mitt jobb för mycket för det.
Min man tycker min hemlighet vore toppen,
men han tror mer att jag har en 30- årskris.

Jag vill ha mer tid över till familjen.
Ja såhär känner jag iallafall idag när jag är hemma lite smått magsjuk veckan efter att barnen varit sjuka.. Med mitt jobb blir det lite struligt med att få in alla kunder på nya tider.Fast sjuka lär vi ju bli ändå ibland även om min hemlighet skulle bli av. Fast lite magsjuka dör vi ju inte av. Däremot stress....

Förresten läste du Anders ord ordentligt? Bra för då är du ju i nuet. Annars kan du ju göra som jag o läsa det 3 gånger innan allt gick in. Varför skummar jag igenom en text som jag vet intresserar mig?

Jaha. Nu blev det ett inlägg om nåt tråkit. Det hade jag ju sagt att det inte skulle bli. Fast det är ju inte tråkigt egentligen. Det blir ju nåt bra av det.
Nåt roligt vore ju om det blev vår jävligt snabbt nu.

Kram på er





1 kommentar:

  1. Hej Linda! TACK så mycket för gartulationen! :) Som du skrev känns det såklart jätte härligt och mysigt :) Visste faktikst om det senast jag hade tid hos dig men då var det lite för tidigt för att berätta ;)
    Håller med dig ang ditt inlägg med stress.. Är oxå magsjuk (dock tyvärr inte i nån light version) och det är nu som först efter ca 1 vecka som jag har tid att blogga ;) Att vara hemifrån 11 tim per dag tar på krafterna, spec nu när man har en lite skrutt i magen oxå. Ska bli såå skönt när det börjar bli ljusare ute så man får lite mer energi! :)

    Lösenordet kommer på din mail under kvällen!

    KRAMAR!

    SvaraRadera


Vi bygger ett Eksjöhus