torsdag, januari 7

Hej o välkomna!

Hej o välkomna till min blogg!!
Idag börjar jag blogga. vi har ett händelserikt år framför oss o jag har lust o dela med mig till er som är intresserade. Vi ska bygga hus. Det är förhoppningsvis inte det ända roliga som ska hända detta år men såklart är vi rätt fokuserade på det. Försöker leva i nuet men det är lite svårt när man typ bara vill att det ska bli höst så man kan få flytta in.. Nä så får jag inte tänka ..På måndag fyller vår äldsta guldklimp 4 år :) sen fyller jag 30:) sen kommer sommaren :)
Jo det finns mycket o se fram emot :)
Jag skriver min blogg dels för min egen skull..terapi alltså..Här ska allt glatt o positivt präntas ner.! Ni kommer alltså inte få läsa om tråkiga saker ,som förhoppningsvis inte ska inträffa men som vi alla vet kantar vår vardag. Jag är en sån person som inte gärna ältar tex min huvudvärk offentligt . Det ger mig bara mer huvudvärk. Men om det sker humoristiska såna grejjer, typ ett tak som ramlar in o sånt kul ,kan jag ju bjuda på :)
För er som är oroliga så kommer aldrig en´ Dagens Outfit ´dyka upp på min blogg.
Sen skriver jag min blogg för nära o kära . Släkt o vänner som man inte har tid o träffa så ofta men som vill va en del av ens liv o följa vårat projekt med huset. Vi har ju en hel drös med fina människor både släkt o vänner som bor 20 mil härifrån så..
Sen skriver jag för er som inte känner oss men vet vilka vi är o är nyfikna :) he he har ju en del såna bloggar som jag själv läser :)
Ett annat syfte med bloggen är för de som bygger hus..kanske tom ett Eksjöhus o kanske ett Balans Valm som vårt hus heter. Det är otroligt givande o läsa 0 utbyta ideer med varann. Jag har själv följt en blogg med en familj som ligger före oss i processen .
Sådär ,då har jag skrivit en inledning till min blogg. Skönt. Nu vet ni vad det handlar om :)
Ska snart börja berätta om hösten 09 när vi hittade tomten o vad som hänt fram till nu .
Sen kommer det komma mycket bilder så snart det finns nåt o fota. Tomten ligger ju begravd i snö men kanske kan fixa lite vinterbilder i helgen! Funderar lite på ett kamera köp. Nån som har en systemkamera o rekommendera? Kram på er!

7 kommentarer:

  1. Hej LInda.,

    Ska bli kul o följa din blogg o se hur bygget går av huset.
    Hoppas ni haft en härlig jul med mycket god mat o paket, passar på att önska dig o din familj en god fortsättning på de nya året.

    Kram Angelie

    SvaraRadera
  2. Kul att du börjar blogga =) Åh jag är först att kommentera!

    Känns som om du är närmare då när man kan ha koll vad som händer. När det händer lite mer i mitt liv kanske jag också ger mig in i bloggsvängen =) Älskar ju att skriva... men i dagsläget tror jag inte någon bryrs sig att jag åker till jobbet... åker hem... tränar... äter... och har det allmänt bra men inte så händelserikt =)

    JAg rekommenderar varmt Nikon D60 (tror den har nytt namn nu men det vet de i affären) Fotar så mycket så det kanske blir en fotoblogg förresten =) Den kameran är användarvänlig, greppvänlig för tjejer... och väldigt bra. Inte dyraste på marknaden heller.

    Saknar er och hopaps vi ses snart!

    PUSS Lotta

    SvaraRadera
  3. Hallu, detta är Noni som skriver!

    Jag tycker att det är lite synd att du inte började blogga för minst ett år sedan, så att man hade kunnat följa all bröllopsplanering exempelvis. Jag tycker även att du ska starta en anonym blogg som handlar om salongen, så kan ni skriva om alla störda kunder och skvallret ni får höra etcetera - garanterad succé!

    Det är kul att du skriver att du bara kommer att blogga om roliga händelser och sådant man kan skratta åt, för grejen är ju den att i sinom tid så blir ju nästan alla händelser till roliga även om man just när de inträffar blir vansinnig, gråtfärdig och är på gränsen till ett nervsammanbrott. Själv har jag ju ett album på FB som jag döpt till Ångest & Huvudvärk och som speglar en bit av vår husrenovering i bilder (den första och jobbigaste biten). Oavsett vad som kommer att inträffa under ert husbygge så kan det aldrig någonsin mäta sig med det helvete som jag genomled förra sommaren (jag är helt säker på det för vi bodde exempelvis mitt i renoveringsobjektet och hade under en period inte ens kallvatten). Så minns att om du vill ha tröst någon gång under resan, så kan du alltid gå in där och inse att ditt läge nog ändå inte är så farligt.

    XXX

    SvaraRadera
  4. Hej linta, kul att få följa er på resan till drömhuset. Ska bli kul att se, har förstått att det handlar om färgen vit! Kram tessan

    SvaraRadera
  5. Hej Linda! Så du skaffade en blogg iaf, kul! :) Ska bli spännande att följa er i byggandet! :)

    Kram!

    Ps. galet nöjd med håret, som alltid när du vart framme med färg och sax! :)

    SvaraRadera
  6. SKA BLI ROLIGT ATT FÖLJA DIN BLOGG OM HUSET

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Ni måste vara OTROLIGT glad att få en tomt i natursköna Svärtinge, hur fick ni nys om denna idyll?! :) Ser fram emot att ha Liljeblads nära inpå för grillning, bad och allmänt skoj. Vi finns också i närheten när Magnus vill ha hjälp med vilken del av hammaren man använder för att spika med.

    Ha det gott // Ola

    SvaraRadera


Vi bygger ett Eksjöhus