måndag, januari 25

Nu lite kuriosa om vårt hus.

Huset vi valt är ett tvåplanshus på 157 kvm med full takhöjd även på övervåningen. Det är ett vitt trähus i sk New England hus. Så här kan ett New England hus se ut.



Så här ser vårt hus ut.






Fint det oxå...:) Jag är riktigt glad för skalet på detta hus. Passar min smak alldeles utmärkt.Ni ser alla vita o rosa rosbuskar som gror runt huset va?? Bilen på bilden ingår dessvärre inte.

Huset är ett sk Egna Hem hus. Det innebär att det tillhör en kategori hus som Eksjöhus har som man inte kan styra o stäla med hur man vill. planslösningen är som den är o endast små förändringar är tillåtna. Det känns absolut inte som en kompromiss då huset är fint planerat.Det enda som är lite synd är att grov entren / tvättstugan känns lite liten.

Här ser ni botten våningen. Där kan man välja sätta vägg o dela av vardagsrummet men vi håller det öppet till o börja med.

På övervåningen tar vi bort klädkammaren för o få större badrum. På så vis får vi plats med en dusch smyg in o bastu.


Just nu ligger vi lite lågt . Har precis som sagt gjort sista mötet innan husbeställning. Har plockat bort en del saker som vi köper själva. tex kök, golv badrumsmöbler o blandare o garderober. Standard va kök o garderober från hth. Dyrt o absolut inte snyggast.
Va gäller golv så tror jag att vi bestämt oss efter en del velande. Det blir ett vitt trägolv från Gapro. Furu är träslaget. Så vitt o stötkänsligt :) Inte smartaste valet kanske men det är en stor önskan så så får det bli .

Tack för att ni intresserar er!!! Kramar från mig.

2 kommentarer:

  1. Jag tror det kommer bli jättebra (har suttit bervid Mange en heldel och kollat på alternativen och visst valde ni rätt)
    Tips om de ska börja med grund så småningom är att åka ut till "gubbarna" och be snällt alt. betala för att de ska lägga tex grävmassor på något särskilt ställe, platta till/gräva ur för framtida mur eller liknande. Ni spar mycket på pengar på detta om ni kan tänka så långt fram. Vill ni vänta så känner jag bra personen som kan hjälpa till när ni är redo!

    Kram på er // Ola

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint det kommer att bli!!! Blir så sugen på ett eget hus med all planering som hör till. Undrar när jag får uppleva er dröm :) Puss puss

    SvaraRadera


Vi bygger ett Eksjöhus