söndag, februari 21

Hej.

Helgen har gått åt till packning. Fast inte packning som i jobbit för jag har faktist haft rätt kul med det hela. M är inte lika road men så är det alltid när det gäller Måste -saker. Han ska få slita desto mer nästa helg när lasset ska ut härifrån o in i lägenheten.

Det känns lite konstigt att lämna radhuset. Vi har bott här i mer än fyra år. Barnen är födda o uppväxta här hitills. Mycket minnen... Men de kommer ju inte minnas mycket av detta boende förstår jag ju..

Så snart flytt nr ett är avklarad ska jag börja tänka till på riktigt med planeringen till huset. Badrum , kök o golv är de stora val som är kvar. Man hittar ju mycket fint när man tittar runt..men det är lite luriga grejjer o genomföra eftersom man inte bestämmer själv. Plånboken o M säger ju oxå sitt..

Såna här bilder inspireras jag av.. så ombonat. Fast till detta hade jag velat ha ett vitt marmorgolv..Det är min inredningsdröm. Vita marmorgolv i badrummet. Men guud så dyrt.









O hur vackert är inte detta...
Fast alltså det är ju överkurs.. Orkar aldrig fixa med detaljer på detta sätt.. Då inser jag att mitt inredningsintresse inte är megastort...

O kalksten är ju oxå vackert. Med vita släta väggar. Skulle vilja ha typ puts på väggarna istället för kakel. Har inte pratat ut med byggarn om detta ännu. Ska göra det snart. Kakel står mig upp i halsen. Nån som vet nåt om hur det går till? Man har ju sett det på bild men känner ingen som har det!


Ja då fick ni lite badrumssvammel idag. Guuuuuud vad jag längtar till detta hus!! Kram








2 kommentarer:

  1. Hej!!!
    Länge sedan....
    Vad kul med ett nytt hus. Har ett litet tips bara. Vi har marmorgolv både i hall och badrum, det är jättefint, men inte direkt barnvänligt. Det är ju ett mjukt golv ( tro det eller ej :) ) och blir lätt repigt. Märker det redan när Emmie börjat krypa. Och med dina små busgrabbar.....
    Hälsa familjen!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Länge sedan.....
    Vad kul att ni köpt ett nytt hus och all planering därtill.
    Har ett litet tips bara om mamrmorgolv. Vi har det både i hallen och badrummet och ja, det är jättefint. Men eftersom marmor är en mjuk sten ( tro det eller ej=) )så blir det jättelätt repor och fula märken. Märker det mycket nu när Emmie börjat krypa. Och så dina busungar på det....;)
    Oj vilken lång kommentar, ja,ja!
    Hälsa familjen och allt sånt.
    Kramisar Jessica Holm

    SvaraRadera


Vi bygger ett Eksjöhus