onsdag, mars 17

Dags för ett inlägg tror jag minsann...



Vi har fått leveransbesked från Eksjöhus!!
Vecka tjugo kommer huset!
Det är mitten på Maj.Så det betyder att de nog kommer börja jobba på vår tomt i mitten på April. Då ska alltså hus rivas o plattan gjutas..
Det verkar som vi kan glömma att bevara det lilla torpet. Enligt vår säljare från Eksjöhus så kanske vi tom måste riva fler byggnader på tomten. Imorn ska jag ringa bygglovskontoret o prata med dem om vårt ärende. Så får vi se..

Annars har det inte hänt mycket än på husfronten. Täkte nog försöka ta oss till Ikea nu i helgen eller nästa helg o börja fundera på köket. Vi vet nog i o för sig redan vad vi ska ha men kul o fundera till lite igen.Längtar en månad framåt nu när det ska börja hända lite så man kan få börja fota bygget. Ska bli så kul att dokumentera allt!!

Jag har fyllt trettio.
Det känns riktigt bra faktist. Min kris va ingen trettiokris utan en mörker o snö kris tror jag bestämt nu.Med ljuset har jag fått tillbaka energin för det mesta . Ännu mer energi kom i helgen då min fina man överaskade med en resa till Paris!!

Det finns inget bättre än o spendera tiden med han. Det har jag tyckt sen första dagen jag såg honom. O precis som vanligt hade vi en så kul helg i Paris. Jag vill tillbaka !! Vi kommer garanterat åka dit igen !

Sen firade jag med mina underbara tjejer här hemma igår. Jag hade tänkt o fota massor men jag hade en igel på mig som heter Ossie :) så att ta fram kameran hade jag aldrig tid att tänka på. Men vi tog lite foton innan de kom så de bjuder jag på här..bullmamma javisst. Lite överambitiöst kan verka men det är det bästa jag vet ;)









Kanelbullarna är jag riktigt nöjd med. Har aldrig varit bra på det . Men det kommer ju med åldern har jag fått höra ...o mycket riktigt!!


Av mina fina vänner fick jag så fina presenter.. en nespressomaskin ( ! ) , böcker , champagne o ett kakfat.Ni vet verkligen vad som gör mig glad!!!

Tack alla som förgyllde min dag. Inte minst dessa gullungar som även i dag sagt grattis minst tio gånger:) KRAAAAM!








4 kommentarer:

  1. Fina pics!

    Synd att jag är mammaledig från jobbet på Boverket, annars hade jag ordnat med bygglovsärendet åt dig asap!

    Bullarna var sjukt goda, men pajen och chokladkakan fick mig att sväva på moln!!!!

    PUSS

    SvaraRadera
  2. kul o läsa lite om er. huset ser jättefint ut. och vilka bakverk du gör, visste jag inte om dig ;) ha det bra o ta hand om familjen kram sandra, niklas o tuva

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Önskar att jag också hade avrit där... PUSS...

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott!

    Vilken härlig present att få åka till Paris.

    Vad fint huset kommer bli. Planlösningen ser jättebra ut(bottenvåningen är ju nästan exakt som våran). Ha det så bra!

    Kram från Ann-Louise

    SvaraRadera


Vi bygger ett Eksjöhus